logo

Obserwatorzy

czwartek, 21 lipca 2016

Liebster Award

Hejka, moje, najukochańsze żuczki!
Zostałam nominowana do Liebster Award przez Carmille epimetheus, której bardzo dziękuję.

Jak pewnie wiecie, LBA jest to nominacja, którą otrzymuje się od innego blogera za dobrze wykonaną pracę.
Oto jedenaście pytań, które otrzymałam:

1. Jeśli miałabyś wybór, to wolałabyś pokochać wroga, czy być przez niego kochana? Dlaczego?
    Hmm.. Chyba wolałabym być przez niego kochana, ponieważ nie chciałabym doświadczyć na sobie uczucia nieodwzajemnionej miłości (Niby przeciwności się przyciągają, jednak takie relacje happy end'em kończą się zawsze tylko w bajkach. )

2. Jakim masz stonek do szkolnych lektur?
    Teraz w podstawówce / gimnazjum z tego, co słyszałam czyta się "Hobbita", czy "Harrego Pottera". Za moich czasów wszystko było pokroju "Kamieni na szaniec", "Dzieci z Bullerbyn" czy "Stary człowiek i morze".
    Szczerze mówiąc nie mam jednoznacznego zdania na ten temat. Z jednaj strony może to zachęcić nastolatków do czytania, z drogiej zaś strony matura (trudniejsza z roku na rok :P) będzie wymagała czegoś więcej od uczniów.
    Mnie osobiście lektury niezbyt wciągają. Może dlatego, że nie dorosłam dostatecznie, żeby je docenić. Dla mnie są one w większości mało interesujące, jednak odkąd trafiłam do liceum, znalazło się kilka, które mnie zaciekawiły chociażby w małym stopniu.

3. Co sądzisz o świecie XXIw?
    Boziu.. kolejne pytanie, na które mogłabym pisać i pisać, ale nie chcę was zanudzać.
Jeśli chodzi o postęp techniczny, to widzę głównie jego plusy, bo mamy dzięki niemu wiele ułatwień i rozrywki. Wkurza mnie za to niemiłosiernie, że niektóre nastolatki nie potrafią wytrzymać chwili np. bez telefonu, a brak internetu to dla nich koniec świata.
    Wkurzają mnie pozerzy, kłamcy, zdrajcy, egoiści, osoby lecące "na kasę", kupowanie tylko markowych ciuchów, ze względu na znaczek. Denerwuje mnie, że ludzie potrafią być okrutni i chamscy w stosunku do innych.
A najbardziej chyba wkurza mnie, że blogosfera zaśmiecona jest teraz mnóstwem pseudo-blogerów, albo pisareczkami na Wattpadzie. Jest jeszcze wiele innych kwestii, ale nie będę was zanudzać. Podsumowanie ogólne: dla mnie świat schodzi na psy.

4. Być, albo nie być, oto jest pytanie. Odpowiesz na nie?
     A odpowiem, bo mam dobry humor :P
Szczerze to: mi to, ti to, zwisa i powiewa na wietrze. Albo w metrze i w swetrze?  (... kochaj mnie! W maju, w tramwaju, kochaj mnie! xD) Być? Nie być? Co to za różnica? Zamartwiasz się, że nic już w życiu nie zrobisz? Że nie spędzisz więcej dni z Twoją/im ukochan ą/nym?
Hello, będziesz przecież martwy. Nic nie słyszysz, nie myślisz, nie czujesz. Identyczna sytuacja jak ze snem bez marzeń sennych. Zamykasz oczy i Cię nie ma. Ot filozofia.

5. Znalazłeś się sam w czarnym lesie. Drzewa posadzone są w nim w równym odstępie od siebie, a na żadnym z nich nie rosną liście. Opisz swoje odczucia. Użyj wyobraźni.
    Strach i paniczny lęk to pierwsze odczucia, które zagościły by w moim ciele. Gorączkowa chęć ucieczki dręczy moje myśli, a wyobraźnia tworzy w mojej głowie najczarniejsze myśli, które potęgują mój strach.
Zaczynam biec ile sil w nogach, próbując oddalić się od wyimaginowanych powrotów próbujących mnie dopaść. Z miejsca wiem, że przegrałam, bo kiedy się boisz, i zaczniesz uciekać, opanować strach jest znacznie trudniej, nie mówiąc już o zatrzymaniu się.
Tak, to pewnie tak by wyglądało, ponieważ widziałam chyba wszystkie horrory z ostatnich lat i często nocą mi się przypominają :P

6. Co znaczy dla Ciebie wena/inspiracja? Czy potrafisz pisać, nie będąc pod jej wpływem?
     Weną mogłabym nazwać najprościej taki impuls, pod wpływem którego aż mnie ręce swędzą i nie przestaną, dopóki nie zapiszę tego, co akurat przyszło mi na myśl. Potrafię bez tego pisać. W klasie dziennikarskiej non stop trzeba tworzyć różne teksty i wypracowania. Czasem kompletnie nie chcę mi się myśleć o artykule, który właśnie dostałam do napisania i to jeszcze na dziś, a jednak muszę to zrobić i tu ewentualnie lenistwo jest moim największym wrogiem.

7. Jak interpretujesz słowo: konstatnypolitańczykowianeczka? 
    Emm.. Myślę, że może to być mała córeczka konstantypolitańczyka, czyli człowieka z Konstantynopolu.

8. Jakich ludzi uważasz za głupich?
    To bardzo prowokacyjne pytanie :P
Takim mianem określiłabym człowieka, któremu nie da się przemówić do rozsądku. Kłócisz się na przykład z takim ludziem, który opowiada kompletne bzdury, a i tak upiera się przy swoim. Myśli, że wie wszystko najlepiej i nie słucha ludzi wokoło.

9. Jakie jest twoje stanowisko w stwierdzeniu Adolfa Hitlera: "Silny człowiek jest najsilniejszy, gdy jest sam"?
    Dla mnie jest ono jak najbardziej prawdziwe. To ludzie wokół nas są naszą największą słabością, ponieważ mogą łatwo nas zranić, mogą odejść, można nam ich zabrać, a wtedy można się załamać. Gdy jesteś sam, nie można Ci niczego odebrać.

10. Co sądzisz o tym, że jeśli się kogoś kocha, trzeba pozwolić mu odejść?
    Tutaj nie mam jednoznacznego zdania. Z jednej strony, nie powinno się trzymać kogoś na siłę przy sobie. To samolubne, po za tym to żadna przyjemność. To popieram tak w 70%
Z drugiej zaś strony (pozostałe 30%) są przypadki, kiedy trzeba zawalczyć, np dla ocalenia rodziny.

11. Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać. Co sądzisz o cytacie Ernesta Hemingwaya z powieści pt. "Stary człowiek i morze"?
    Opowiadanie wiele nas uczy, pisałam kiedyś o tym wypracowanie. Podoba mi się ten cytat, jest w pewnym sensie motywujący. Mówi nam o tym, że życie może odebrać nam wszystko, co mamy; dom, rodzinę, pieniądze. Jednak to nie znaczy, że zostaliśmy pokonani, zawsze możemy zrobić coś, co pozwoli nam zbudować to na nowo.

Teraz ja nominuję:
Taka Miłość
Darka 3363
Rolaka
Ivy "GothFiary" Stone
Moje pytania:
1. Jakie jest Twoje pięć rzeczy, które chciałabyś zrobić przed śmiercią?
2.  Dlaczego zaczęłaś pisać?
3.  Masz jakieś fobie?
4. Opisz swój dowolny sen, bo te chyba zawsze są dziwne.
5. Wierzysz w magię/ istnienie świata pozaziemskiego? Uzasadnij.
6. Gdybyś do końca życia miał wykonywać jakąś czynność, co by to było? Uzasadnij.
&. Byłbyś w stanie oddać za kogoś życie? Za kogo/dlaczego?
8. Jaki masz stosunek do samobójstwa?
9. Co myślisz o dzisiejszej młodzieży?
10. Co sądzisz o ustawie aborcyjnej?
11.Jeśli musiałabyś wyjechać z Polski nie mogłabyś nigdy wrócić, w jakim kraju byś zamieszkała i dlaczego?

Jeszcze raz gorąco dziękuję za nominację i życzę powodzenia!
Buziaki, Winter.

2 komentarze:

  1. Dziękuję i już odpowiedziałam, tylko że dokonałam tego na autorskim, bo tak już mam w zwyczaju.

    https://takamilosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń